
Dedykowane sklepy internetowe cieszą się w dzisiejszych czasach bardzo dużym zainteresowaniem, dlatego też warto bliżej im się przyjrzeć. Cena utworzenia nowoczesnego sklepu internetowego uzależniona jest tak naprawdę od kilku kluczowych czynników. Najważniejszymi z nich jest między innymi zakres prac graficznych oraz zakres prac programistycznych, czyli kodowanie szablonu i wdrożenie wszelkich funkcjonalności.
Ile kosztuje dedykowany sklep internetowy?
Koszt dedykowanego sklepu stworzonego na podstawie darmowego oprogramowania to wydatek w granicach kilku tysięcy złotych. Podstawową wersję niewiele obiegającą od „standardowego” szablonu, bez wyszukanych grafi i integracji możemy mieć już od ok. 3000 zł. Lepszej jakości sklepy na bazie darmowego oprogramowania to koszt rzędu 7000 – 15 000 zł. W zależności od wybranego oprogramowania, grafiki, potrzebnych integracji oraz innych „dodatków”.
Zaawansowane sklepy z tzw. „wyższej półki”
Powyżej podane kwoty dotyczą standardowych sklepów internetowych na bazie darmowego oprogramowania. Są to sklepy przystosowane do naszych potrzeb ale nie do końca można je nazwać „dedykowanymi” ponieważ ich podstawą jest darmowe oprogramowanie. Bardzo wiele firm oferuje swoim klientom bardziej zaawansowane technicznie rozwiązanie, czyli sklepy internetowe tworzone od podstaw w 100% zgodne z wizją klienta. Ceny zaawansowanych (dedykowanych) sklepów przekraczają 10 000 zł. Cena końcowa zależy tak naprawę od wielkości sklepu, indywidualnych funkcjonalnościach czy też od ilości importowanych danych i produktów. W wielu sytuacjach bardzo dużym wydatkiem jest także integracja dedykowanego sklepu z zewnętrznymi aplikacjami (systemami magazynowymi, systemami CRM itp.). Pamiętać należy również o tym, że sklepy online, które zawierają dedykowane rozwiązania to tak naprawdę spora inwestycja długoterminowa. Przed wdrożeniem swojego wymarzonego sklepu, warto wziąć pod uwagę wszystkie koszty stworzenia systemu.
Koszty promocji
Jak wcześniej zostało wspomniane postawienie dedykowanego sklepu internetowego to tak naprawdę połowa drogi do sukcesu. Aby nasz sklep spełniał swoje zadania należy zadbać także o jego promocję. Aby zdobyć wielu potencjalnych klientów można zainwestować w pozycjonowanie, kampanie AdWords, marketing wirusowy, content marketing, e-mail marketing albo coraz popularniejsze na naszym rynku akcje na portalach społecznościowych.