
Założenie sklepu internetowego to jedno, ale do tego dochodzą stałe opłaty miesięczne związane z jego prowadzeniem. Z całą pewnością konieczne jest to, aby dobrze zaplanować firmowy budżet na funkcjonowanie e-sklepu. Należy przy tym zaznaczyć, że na owe koszty składa się wiele czynników. Jaki jest zatem koszt prowadzenia sklepu internetowego?
Ile kosztuje prowadzenie sklepu internetowego?
Założenie sklepu internetowego i skonfigurowanie witryny nie wystarczy do tego, aby e-sklep zaczął dla nas zarabiać, a więc aby zaczął przynosić upragnione zyski. Konieczne jest także wypromowanie go, zważywszy na ogromną konkurencję. Każdego roku przybywa bowiem coraz więcej najróżniejszych sklepów internetowych, które w mniejszym bądź większym stopniu odnoszą sukces. Od tego na jakie metody reklamowe zdecyduje się właściciel sklepu, będzie zależeć koszt prowadzenia go. Możliwości jest z pewnością wiele, ale nie wszystkie są jednocześnie tanie i skuteczne. Nowopowstałe e-sklepy zwykle promowane są przy pomocy pozycjonowania, kapani Google AdWords, porównywarek i Facebook Ads. To oczywiście nie wszystko. Czynników wpływających na całkowity koszt prowadzenia sklepu internetowego jest więcej. Duże znaczenie ma tutaj rodzaj branży, w której dany przedsiębiorca działa. Czasami konieczne są większe nakłady finansowe do rozkręcenia własnego e-biznesu.
Na koszt prowadzenia e-sklepu wpływ ma również model logistyczny. Z większymi kosztami musi liczyć się przedsiębiorca wynajmujący magazyn czy też chcąca kupić go na własność niż osoba decydująca się na sprzedaż w modelu dropshipping. Dzięki temu e-sklep nie musi posiadać magazynu, tylko zajmuje się jedynie działaniami reklamowymi i obsługą klienta. Z kolei hurtownia, z którą współpracuje, zajmuje się pakowaniem i bezpośrednią wysyłką towarów do klientów. Możliwe jest także prowadzenie magazynu w domu w celu zmniejszenia kosztów. Dodatkowo dochodzą także koszty stałe w postaci abonentów za telefon i Internet oraz rachunków za prąd. Warto także ciągle monitorować sprzedaż przy pomocy statystyk odwiedzin Google Analytics.