Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego

Każdego roku przybywa coraz więcej sklepów internetowych, jednakże nie wszystkie z nich przynoszą oczekiwane zyski. Ważne jest zarówno prowadzenie sklepu, jak i jego założenie. Z całą pewnością nie zawsze konieczne jest posiadanie dużych pieniędzy na start ani też specjalistycznej wiedzy technicznej. Obecnie możliwe jest założenie e-sklepu w zaledwie kilka minut i to bez obciążania budżetu. Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Koszt założenia sklepu internetowego

Całkowite koszty związane z założeniem sklepu internetowego mogą być różne w zależności od wielu czynników. Pieniądze trzeba zainwestować na wynajem oprogramowania lub na jego zakup. Zaprojektowanie i stworzenie e-sklepu można oczywiście zlecić zewnętrznej firmie. Dzięki temu można otrzymać sklep skrojony na miarę swoich indywidualnych potrzeb, jednakże takie rozwiązanie wiąże się z koniecznością wydania kilku, a nawet kilkunastu tysięcy złotych. Sklep na abonament w oparciu o platformę Sky-Shop.pl jest znacznie tańszym rozwiązaniem. Dostajemy bowiem gotowy e-sklep, którego cena wliczona jest w miesięczną opłatę abonamentową. Do dyspozycji są cztery pakiety – mniej i bardziej rozbudowane. Dzięki temu każdy przedsiębiorca może dopasować pakiet do swoich oczekiwań i możliwości finansowych. Nie trzeba martwić się dodatkowymi kosztami związanymi z konfiguracją e-sklepu. Ponadto w cenie abonamentu znajduje się profesjonalny salon graficzny RWD, który został dostosowany także do urządzeń mobilnych. Dzięki Kreatorowi Szablonu Sklepu możliwe jest bezproblemowe dopasowanie oprawy wizualnej do swoich indywidualnych preferencji.

Do początkowych wydatków zaliczyć trzeba również zakup domeny i hostingu. Do tego dochodzą jeszcze wydatki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, czyli konieczność zarejestrowania firmy oraz odprowadzania składek ZUS czy opłacania księgowości i podatków. Dalej są jeszcze wydatki związane z działaniami marketingowymi i promowaniem swojej witryny. Do działań promocyjnych zaliczyć można akcje na Facebooku, e-mail marketing, pozycjonowanie, reklamy Google AdWords, marketing wirusowy i content marketing. W zależności od swojego wyboru, możliwe jest zapłacenie za założenie e-sklepu od kilkudziesięciu złotych do nawet kilkunastu tysięcy złotych.